Інклюзивна освіта (від англ. іnclusion – включення) – система освітніх послуг, яка створює можливості навчання всіх без винятку дітей, у тому числі дітей з психофізичними вадами, в загальноосвітньому навчальному закладі за місцем проживання, адаптуючи навчальне середовище до потреб дитини.
Головною метою інклюзивного навчання і виховання є створення умов для особистісного розвитку, творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими потребами.
Основними завданнями інклюзивного навчання і виховання є:
- забезпечення права дітей з особливими потребами на здобуття освіти в умовах загальноосвітніх навчальних закладів у комплексному поєднанні з корекційно-реабілітаційними заходами;
- різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;
- збереження і зміцнення морального і фізичного здоров’я вихованців;
- виховання в учнів любові до праці, здійснення їхньої допрофесійної підготовки, забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення;
- виховання школяра як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;
- надання в процесі навчання і виховання кваліфікованої психологомедико-педагогічної допомоги з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку вихованця.
Організація інклюзивного навчання здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957.
У 2024-2025 навчальному році у закладі освіти функціонує 14 інклюзивних класів, у яких навчається 17 учнів з особливими освітніми потребами.
Додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) особам з особливими освітніми потребами у закладі освіти надають вчитель-логопед Бондар Ганна Володимирівна та практичні психологи Головіна Тетяна Миколаївна та Бережна Інна Іванівна.
Організація інклюзивного навчання у закладі здійснюється командою психолого-педагогічного супроводу дитини. Основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди супроводу визначені у Примірному положенні про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти. Постійними учасниками команди супроводу є: заступник директора з навчально-виховної роботи, класний керівник, учителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, учитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), учитель-реабілітолог та батьки/законні представники дитини з ООП тощо.
ВПРОВАДЖУЄМО ІНКЛЮЗІЮ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
ЖУРНАЛ обліку роботи асистента вчителя інклюзивного класу
ЖУРНАЛ СПОСТЕРЕЖЕНЬ розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання