Педагогічна інтернатура почала діяти в Україні з вересня 2022 року. Її місія – адаптація “новеньких” вчителів (інтернів), які тільки починають працювати в школі. Супровід інтернів та підтримку в роботі здійснюють досвідченіші педагоги-наставники. Такий підхід дозволяє підтримувати ефективність новопризначених вчителів, полегшити їхній вхід у професію, або ж залучити до роботи в закладах освіти фахівців з інших спеціальностей. Натомість педагоги-наставники є своєрідною службою підтримки із різних питань: проведення уроків, взаємодії з учнями, роботи в колективі тощо.
Як організована педагогічна інтернатура в Україні:
- спочатку вчитель-інтерн подається на вакантне місце в заклад освіти за своєю спеціальністю;
- після цього керівник закладу освіти видає відповідний наказ у день призначення інтерна на посаду педагогічного працівника;
- також він затверджує програму інтернатури (у ній передбачено теоретичну та практичну допомогу інтерну) та обирає педагога-наставника;
- директор чи заступник також можуть виконувати обов’язки педагога-наставника (наприклад, якщо в закладі немає вчителя з певного предмета);
- після завершення інтернатури на засіданні педагогічної ради, заслуховується звіт наставника спільно з інтерном про виконання програми. За результатами звіту інтерну у вигляді наказу можуть надати рекомендації щодо подальших напрямів професійного розвитку;
- підтримку організації заходів педагогічної інтернатури здійснюють і центри професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП).
Як обирають педагогів-наставників:
- ними можуть бути освітяни з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою ж або спорідненою предметною спеціальністю чи спеціалізацією);
- педагог-наставник здійснює наставницьку підтримку, сприяє адаптації інтерна до педагогічної діяльності, знайомить із традиціями закладу освіти, виявляє професійні чи методичні проблеми під час роботи інтерна.